уторак, 28. новембар 2017.

Posne jaffa oblatne



Danas počinje Božićni post, pa pišem recept za jedan od najukusnijih posnih kolača koje sam probala. Veoma ukusne i izdašne, ove oblatne se spreme za čas a pravila sam ih mnogo puta, i u posnoj i u mrsnoj verziji. Ono što volim kod ovakvih kolača je to što su pogodni i za zamrzavanje, što mnogo znači u onim situacijama kada imate mnogo posla, pred velika slavlja. Oblatna se napravi ranije, iseče na dugačke lente koje se pažljivo uviju u streč foliju i onda stave u veliku kesu za zamrzavanje (kako ne bi povukle mirise iz zamrzivača). Kasnije, po potrebi samo vadite koliko vam je potrebno i za desetak minuta mogu da se seku i serviraju.





Posne jaffa oblatne 


Sastojci:

2 dl biljnog mleka 
250 gr margarina
300 gr šećera
100 gr čokolade
2 narandže (zamrznute)
400 gr mlevenog keksa
250 gr mlevenih oraha 



Priprema:

1. Potrebno je nekoliko sati ranije ili dan ranije, narandže dobro oprati, osušiti pa jednu oguliti a drugu ostaviti sa korom (samo odstraniti onaj deo gde je peteljka i ako ima nekih flekica na kori). Ostaviti ih u zamrzivaču. Tako zamrznute narendati na krupnoj strani trenice - najlakše ćete to uraditi ako na ruke navučete rukavice :)

2. U šerpu staviti mleko, margarin, šećer i čokoladu i staviti na šporet da se greje. Kad proključa, skloniti sa vatre i odmah u vruće staviti narendane narandže, keks i orahe. Dobro promešati i odmah filovati oblatne. Poslednji list prekriti pek papirom i blago opteretiti nekim poslužavnikom, na koji možete staviti knjige ili mleko u tetrapaku :)
3. Kada se dobro rashladi i stegne, seći na štanglice. 

Original recept je objavila Nenasr na Coolinarici. 




Oblatna se može preliti i čokoladnom glazurom, u tom slučaju, otopiti 200 gr čokolade sa 6 kašika ulja i toplom glazurom preliti oblatne, pa seći tek kada se glazura stegne. Ali, ukoliko planirate da je prelijete, onda prilikom filovanja vodite računa da kada budete stavljali poslednji tj. gornji list oblatne, okrenete da ka gore bude okrenuta strana sa sitnijim kockicama :)






16 коментара:

  1. Dobro veče, koje oblatne koristite? Meni se često desi da budu žvakave, teške za zagristi.
    Pozdrav Mirjana

    ОдговориИзбриши
  2. Dobro veče, Mirjana. Koristim C oblande http://www.c-slatkatradicija.rs/images/proizvod/oblande.png
    Desilo mi se par puta da sam probala i oblatne drugih proizvođača, ali sam se uvek vraćala ovima. One jesu malo skuplje od ostalih, ali su uvek lepe, svetle boje, nisu krte da pucaju i krune se i nikad mi se nije desilo da budu žilave. Srdačan pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши
  3. 🤨I meni su ispale žilave. Tako mi se dešava i kad pravim pišinger i ne znam gde grešim😣

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš mi je žao :( A da nije do proizvođača, koje oblatne ste koristili? Meni se to zaista retko dešava, da ne kažem nikad kad su klasične štangle u pitanju. Eventualno, ako pravim neki rolat sa oblatnom, pa je predugo ostavim u vlažnoj krpi kako bi omekšala, e onda hoće da bude žilava. Možda je zaista do oblatni, a onda bih Vam preporučila da ipak sačekate sa filovanjem, da se fil ohladi, moguće da ih vruć fil omekša. Nadam se da sam koliko-toliko pomogla...Pozdrav!

      Избриши
  4. Halo, meni su bile isto zilave ali nakon par dana su se posusile. stavila sam ih u kartonsku kutiju i na hladno mjesto (predsoblje) Bibi

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Žao mi je što su ispale žilave. Verujem da je do proizvođača, nisu sve oblatne iste a osim toga, onda je ipak bolje sačekati sa filovanjem dok se fil ne ohladi. Za svaki slučaj :)

      Избриши
  5. Ne filmova ti sa vrućim filom...zato vam ožilave.

    ОдговориИзбриши
  6. U nekom receptu za jaffa kolač sam pročitala da se narandže usitne u blender, otad uvek tako radim. Mnogo je lakše nego ih onako zamrznute rendati 😊

    ОдговориИзбриши
  7. Одговори
    1. Najčešće bademovo ili pirinčano. Volim i kokosovo mleko ali ono je jačeg ukusa, za ove oblatne je bolje koristiti biljno mleko koje je neutralnijeg ukusa.

      Избриши
  8. Sto znaci biljno mlijeko kako je to mlijeko

    ОдговориИзбриши
  9. Ja sam filovala potpuno hladim filom i oblande su ispale zilave. C oblande sam koristila.

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...