субота, 30. децембар 2017.

Orašaste vanilice

Recept moje bake i jedan od najčešće pravljenih kolača u našoj porodici. Iako u originalni recept za vanilice ne idu orasi i čini mi se da se češće prave upravo tako, nekako sam navikla da ih pravim po bakinom receptu i čini mi se da su nekako bogatijeg, lepšeg ukusa :)

 


Orašaste vanilice 


Sastojci:

500 gr brašna
250 gr mlevenih oraha
1 kesica praška za pecivo
200 gr šećera
2 kašičice vanilin šećera 
250 gr maslaca (ili 220 gr masti)
1 veće celo jaje 
2 žumanceta

oko 300 gr džema 


Priprema:

Sve sastojke staviti u dublju činiju i mesiti dok se ne povežu i dobijete lepo, masno testo. Staviti ga u kesu za zamrzavanje, malo spljoštiti i ostaviti u frižider da se dobro rashladi, najmanje dva sata a može i da prenoći.
Podlogu za rad posuti brašnom i oklagijom razvući rashlađeno testo. 
Modlicom u obliku srca, cvetića ili običnom rakijskom čašicom vaditi krugove i ređati ih na pleh obložen pek papirom. Biće vam potrebna dva pleha. 

Rernu uključiti da se ugreje na 180 stepeni i peći vanilice dok ne uhvate boju, kod mene je to oko 10-12 minuta.
Kada se ohladi, spajati ih džemom. Meni su najdraže sa džemom od kajsija ali sam sad skuvala divan džem od narandže pa sam odlučila da njega iskoristim. 
Spojene vanilice se mogu uvaljati u šećer u prahu, a i ne moraju! 

U originalni recept moje bake (sad se mislim, možda ga je i tetka modifikovala po svome a ja sam ga od nje prepisala ;)) išlo je čak pet kesica vanilin šećera, međutim, ja već odavno pravim vanilin šećer koji je dosta intenzivnijeg i jačeg ukusa od tog u kesicama, tako da stavim samo dve kašičice.






Vanilice se mogu napraviti i nekoliko dana ranije a lepo podnose i zamrzavanje.

Ovim receptom ispraćam 2017. godinu a svima vama koji čitate i volite moje recepte od srca želim da imate pre svega mira i sreće u Novoj 2018. godini! 🎀🎁🌠💗






6 коментара:

  1. Fine vanilice! I ja ih najcesce pravim sa orasima ali stavljam samo 100 gr.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Irena, onda znaš koliko su fine :) Pravila sam ih i sa pečenim lešnicima, kako tada tek fino mirišu! :))

      Избриши
  2. Pravi starinski, kvalitetni i ukusni.Kolacici napravljeni sa mascu su posebno fini i prhki.:)))

    ОдговориИзбриши
  3. Jeko, sve odradiš majstorski. I đakonije i fotografije. Bilo bi šteta da nisi počela da pišeš blog. Imaš li recept za taj džem od narandže?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno, Olgice! I na lepim rečima i na čitanju! :) Imam recept za džem od narandže, biće ovih dana na blogu ;)

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...