недеља, 10. децембар 2017.

Posni voćni kolač (bez brašna)

Ne samo da je bez brašna, već ne sadrži ni jaja, mleko, maslac ili ulje, dakle idealna poslastica za one koji poste ili za vegetarijance, a tako je sočan i ukusan! Umesto smeđeg šećera, možete koristiti med, kokos šećer ili neki drugi zaslađivač i napraviti sebi još zdraviju varijantu :)




 Posni voćni kolač 


Sastojci:

Za podlogu: 
200 gr ovsenih pahuljica 
100 gr mlevenih oraha (ili lešnika) 
100 gr smeđeg šećera 
1 puna kašičica praška za pecivo 
1 kašičica cimeta 
pola kašičice kardamoma 
sok od jedne pomorandže (oko 1 dl) 
1 dl vode 

Za voćni nadev: 
800 gr šljiva (ili nekog drugog voća iz zamrzivača) 
5 kašika smeđeg šećera 
1 kašičica vanilin-šećera 
1 kašika gustina 

Za posip:* 
70 gr ovsenih pahuljica 
70 gr badema 
50 gr maslaca



Priprema: 

1. Voće (najbolje je da je iz zamrzivača jer će pustiti sok) odlediti, staviti u šerpu sa šećerom i vanilin šećerom i staviti na laganu vatru da prokuva. Odvojiti malo soka koji je pustilo, u njemu razmutiti kašiku gustina i kad voće počne da vri, usuti razmućeni gustin, promešati i kuvati još pet minuta dok se malo ne zgusne. Ja sam na pola kuvanja šljive usitnila štapnim mikserom jer su bile krupne ali ne sasvim, da bi ostalo i malo većih komada. 

2. Polovinu ovsenih pahuljica (100 grama) samleti da se dobije brašno, pa pomešati sa ostatkom pahuljica, orasima, praškom za pecivo, šećerom i začinima. Dodati sok od pomorandže i vodu, izmešati varjačom. 




3. Smesu, koja će biti žitka, usuti u manji pleh (20x27), podmazan ili obložen pekpapirom. 

4. Preko te smese, polako, kašikom rasporediti voćni fil, protresti pleh da se fil poravna. Kolač se može peći i ovako, bez posipa - ja sam imala mrvice koje su mi ostale od crumbla, pa sam njih iskoristila za posip. 





5. Dakle, posuti mrvicama napravljenim od pahuljica, badema i maslaca. 
* Ili, ako želite da izbegnete masnoće, posuti samo mešavinom mlevenih badema i ovsenih pahuljica. Peći u rerni, na 180 stepeni, oko 20-ak minuta.
A evo kako izgleda bez posipa, onda je to posna varijanta:





Kolač je potrebno dobro rashladiti, jer će se voćna smesa tek hlađenjem stvrdnuti i lakše seći.  Kada se rashladi, iseći na kocke ili štanglice. 








2 коментара:

  1. Ja sam ovaj kolac pravila sigurno 30 puta. Vec par meseci nam nije bio na meniju, pa sam se dobro dosetila da ga napravim za Bozic ni manje ni vise nego zato je najbolji na svetu,obzirom da pored apsolutno savrsenog ukusa njegov je sastav bez sirovina dobijenih zloupotrebljavanjem zivotinja. Svi su odusevljeni, a zbog njega uvek imam kardamom i sljive u zimnici. Hvala za fantasticni recept.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na javljenim utiscima, baš mi je drago kada čujem da se recept tako odomaćio i da ste zadovoljni! Srećan Božić i sve najbolje!

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...